Overstappen van internet provider, maar hoe werkt dat met uw mailadres?

Zou u graag willen overstappen van Ziggo naar KPN of naar Odido voor Glasvezel? Maar durft u dat niet aan vanwege het mailadres wat u van Ziggo gebruikt, zoals: @upcmail.nl, @ziggo.nl, @quicknet.nl? of bij KPN @kpnmail.nl?

1. Waarom overstappen?

Overstappen verlaagd uw maandlasten. 100mbit internetsnelheid is vaak al genoeg. Voor de meeste consumenten zelfs 50mbit al. Providers willen u graag zoveel mogelijk laten betalen. Uw internetsnelheid verlagen, kan vaak al 10tallen euro’s per maand schelen. Een belletje naar uw provider kan u vaak ook 6 maanden per jaar korting opleveren. Of natuurlijk overstappen naar een andere provider. Dit vinden veel mensen spannend, u waarschijnlijk ook. Gelukkig kunnen wij u daarin adviseren.

Zie ook mijn blog het verlagen van uw maandlasten met TV kijken bij NLziet. (coming soon)

2. Domeinnaam vastleggen

Het nadeel van het gebruik maken van een emailadres van een internetprovider is dat u deze niet meer kunt gebruiken als u wilt overstappen. Daarom kan Keet Support voor u een emailadres aanmaken waarvan u altijd eigenaar blijft. Daarvoor leggen we voor 6 euro per jaar een domeinnaam vast. Als uw naam bijvoorbeeld Joost de Vries is, dan kopen we het domein joostdevries.nl. Op sidn.nl kunt u kijken welke domeinnamen nog vrij zijn. Het emailadres kan dan bijvoorbeeld [email protected] zijn of [email protected] en [email protected] zijn. Alles voor het @ kunt u dan zelf bepalen.

U kunt er ook voor kiezen uw familienaam vast te leggen. Bijvoorbeeld boersma.nl
Zo krijgt elk gezinslid een emailadres: [email protected], [email protected], [email protected]. Dit voor maar 6 euro per jaar.

U heeft dus de beschikking over onbeperkt emailadressen en ook niet afhankelijk van Google (Gmail) of Microsoft (outlook.com/hotmail.com) die uw account afsluiten wegens “Terms of service” die u heeft gebroken. Dat hoor ik helaas steeds meer.

3. Overstap van oude naar nieuwe emailadres

Als u overstapt naar een andere internetprovider kunt u nog 6 maanden gebruik maken van uw oude emailadres, zoals in de eerste paragraaf. Hierop stellen we een redirect in naar uw nieuwe mailadres, zodat al uw oude mail nog 6 maanden binnenkomt op [email protected]

U heeft dan 6 maanden de tijd om uw emailadres te veranderen op websites waar u een account heeft en het doorgeven aan familie, kennisen, werk e.d.

4. Email hosting

Voor uw email hebben we dan alleen nog hosting nodig. Bij de hostingprovider worden uw mails opgeslagen. Uw hostingprovider kunt u altijd veranderen mocht een bedrijf failliet gaan of opeens de prijzen verhogen. Uw emailadres blijft altijd hetzelfde, omdat u eigenaar bent van de domeinnaam @uwnaam.nl.

Bij KPN is het mogelijk gratis om gebruik te maken van hun mailhosting met eigen domeinnaam! Zo betaald u dus niet extra voor mailhosting, maar kunt u wel van internetprovider wisselen, mocht dat in de toekomst nodig zijn…

Helaas zijn hier ook kosten aan verbonden, maar hierdoor bent u wel flexibel en heeft u meer mogelijkheden.

Hosting kan bijvoorbeeld bij:
Protonmail (voor meer privacy/security)
Mailbox
MXroute (daar doe ik al mijn mailhosting)

Keet Support kan dit allemaal voor u uit handen nemen en in overleg met u regelen. Ook de overstap naar een andere internetprovider.

Zie ook mijn blog over TV kijken met NLziet. (coming soon)

Chat openen
Hoi, welkom op mijn website. Kijk gerust even rond en als u vragen hebt dan hoor ik het graag.